Feb 6, 2012

Energiebesparing en de wind aangedreven rotor schepen


Energiebesparing en de wind aangedreven rotor schepen

In maart 1925, Popular Mechanics, een innovatie genaamd de featured "rotor schip," uitgevonden door de Duitse ingenieur Anton Flettner. Het schip werd begroet als 'de eerste nieuwe ontwikkeling in de zeilschepen sinds de vroegste zeevaarders ontdekten ze konden de wind uit te oefenen. "Buckau, de eerste van de rotor schepen, uitgelicht twee holle torens van staal, 10 meter in diameter en 65 m . hoog, gemonteerd op draaipunten aangedreven door 9 pk motoren. De torens gebruik gemaakt van de Magnus-effect-wind stromingen het vinden van een roterende cilinder een kracht uit te oefenen ongeveer loodrecht op de richting van de wind. Na een eerste jumpstart van de motoren, de cilinder de beweging van het schip wordt veroorzaakt om door te gaan, PM gemeld. De ontwerpers beweerden het schip liep harder dan andere zeilschepen en stoomboten vracht. Het basisidee was om het Magnus-effect te gebruiken.

Na voltooiing van zijn studies was de Buckau uiteengezet op haar eerste reis in februari 1925, van Danzig naar Schotland over de Noordzee. De rotoren in geslaagd om zelfs de meest stormachtige weersomstandigheden te weerstaan, en de rotor schip kon tack, dat wil zeggen zeilen in de wind bij 20-30 graden, terwijl het schip met de oorspronkelijke zeilen rig konden niet overstag dichter dan 45 graden aan de wind. Meer dan 80 jaar na de rotor schip geboorte en ondergang-motoren bleek het meest praktisch op het moment dat-engineers op zoek zijn naar moderne methoden van het benutten van de wind voor vrachtschepen voort te bewegen.

De meeste schepen hebben een rotor systeem met een elektromotor die het mogelijk maakt de stoppen of de eerste start van de rotor door de zeeman. Hierdoor kan de zeeman om de controle van de rotor toerental en de richting van spin. Echter, kreeg Buckau die werd omgedoopt tot Baden Baden vernietigd in een Caribische storm in het jaar 1930. Later bouwde hij veel geavanceerde Rotor schip, dat zelfs vandaag de dag gebruikt.

E-Ship een van 'Enercon', een van 's werelds toonaangevende bedrijven in de windenergie sector uit Duitsland. E-Ship 1 maakt gebruik van windenergie om te hakken brandstofkosten en helpt ook om emissies te verminderen. In tegenstelling tot de Beluga Skysail die een enorme parasail gebruikt, E-Ship een vier reusachtige 25 meter hoog, 4 meter in diameter gebruikt, roteren, verticale metalen zeilen rotoren gepositioneerd twee voor en twee achter om windenergie te benutten. E-Ship 1 is ontworpen om te hakken de brandstofkosten met 30 procent.

Technische gegevens van de E-Ship 1:
Lengte: 130 meter
Breedte: 22,5 meter
Diepgang: 6-9 meter
Tonnage: 10.500 tdw / 9,700 tdw
Snelheid: 17,5 knopen
Motorvermogen: 2 x 3.500 kW

De romp vibratea toen de toren draait op enkele honderden toeren per minuut, en bouten in een brace zou stoppen met de trilling. Nu, met de olieprijs omhoog, het Magnus-effect schip is terug. Het ontwerp is uitgewerkt voor schepen van alle klassen, en geïnstrumenteerde testen hebben bewezen van het apparaat effectiviteit. De dag van de rotor-assisted windship kunnen eindelijk bij de hand.

Toen kwam Geef Bergeson, scheepsbouwkundig ingenieur met een diploma van MIT, die zijn leven had doorgebracht in de scheepsbouw, het toezicht op de productie van nucleaire onderzeeërs voor de General Dynamics en functioneren als algemeen directeur van twee grote scheepswerven. In 1979 vormde hij Wind Schip aan het idee te promoten en, als zijn eerste grote project, een studie van het zeil de macht van de Amerikaanse Maritime Administration.

Bergeson merkte op dat, ondanks het feit dat de rotor schip Flettner werkte en ten minste een andere rotor schip ging in commerciële dienst, geleidelijk aan het idee overleden. "De scheepvaart heeft geen zorgen over het opslaan van energie", zei Bergeson. "Olie was een dubbeltje een vat en werd vervangen van steenkool. En rond die tijd Flettner wendde zich tot het ontwerpen van vliegtuigen.

Bergeson legde zijn theorie op de proef in 1981. Hij ontwierp een 3000 vierkante meter zeil voor de 3100-ton dood gewicht schip Mini Kant, een vrachtschip die in de Caribean uit New Orleans. Zijn berekeningen lieten zien dat brandstofbesparing zou ongeveer 20 procent gemiddeld. Na 18 maanden van de werking, het schip de eigenaar publiceerde de werkelijke resultaten. Besparingen was een bevredigend 24 procent.


Bronnen:


No comments:

Post a Comment