May 3, 2012

Energibesparelser og vinddrevet rotoren skibe


Energibesparelser og vinddrevet rotoren skibe

I marts 1925 featured Populære-Mechanics en nyskabelse kaldet "rotor skib," opfundet af den tyske ingeniør Anton Flettner. Skibet blev hyldet som "den første nye udvikling i sejlskibe, siden de tidligste navigatører opdagede de kunne udnytte vindens kraft." Buckau, den første af rotoren skibe, featured to hule tårne ​​af stål, 10 fod i diameter og 65 ft . høj, monteret på tapper strøm fra 9-hk motorer. Tårnene udnyttede Magnus effekt-vind strømninger slående en roterende cylinder udøve en kraft på ca vinkelret på retningen af ​​vinden. Efter en indledende Jumpstart fra motorerne, forårsaget cylinderens bevægelse skibet for at gå videre, PM rapporteret. Dens designere hævdede skibet outran andre sejlskibe samt fragt dampere. Den grundlæggende idé var at bruge Magnus effekt.

Efter afslutningen af ​​sit forsøg, indstille Buckau ud på sin første rejse i februar 1925, fra Danzig til Skotland over Nordsøen. Rotorerne formåede at modstå selv den mest hidsige vejr, og rotoren skibet kunne tack, dvs sejle op mod vinden ved 20-30 grader, mens fartøjet med dets originale sejl riggen ikke kunne tack tættere end 45 grader til vinden. Mere end 80 år efter rotoren skibets fødsel og død-motorer vist sig mest praktisk på det tidspunkt-ingeniører søger efter moderne metoder til at udnytte vinden til at drive fragtskibe.

De fleste rotor skibe har et system med en elektrisk motor, der gør det muligt at stoppe eller initial start af rotoren, som sømand. Dette giver mulighed for sømanden at kontrollere rotorens omdrejningstal og retning af spin. Dog fik Buckau som blev omdøbt til Baden Baden ødelagt i en caribisk storm i år 1930. Senere byggede han meget avancerede Rotor Ship, som bruges den dag i dag.

E-Ship 1 fra 'Enercon ", en af ​​verdens førende virksomheder inden for vindenergi-sektoren fra Tyskland. E-Ship 1 bruger vindenergi til at skære ned på udgifter til brændstof og hjælper også med at reducere emissionerne. I modsætning til Beluga Skysail som bruger en stor Parasail, bruger E-Ship 1 Fire gigantiske 25 meter høje, 4 meter i diameter, roterende, lodret metal sejle rotorer placeret to forgrunden og to agter at udnytte vindenergi. E-Ship 1 er designet til at skære ned på udgifter til brændstof med 30 procent.

Tekniske data for E-Ship 1:

Længde: 130 meter

Bredde: 22,5 meter

Dybgang: 6-9 meter

Tonnage: 10.500 tdw / 9,700 tdw

Fart: 17,5 knob

Motoreffekt: 2 x 3.500 kW

Skroget vibratea når tårnet roterer med flere hundrede omdrejninger i minuttet, og bolte i en skinne vil stoppe vibration. Nu med oliepriserne op, er det Magnus Effect skibet tilbage. Dens design er udarbejdet for skibe af alle klasser, og instrumenterede tests har vist enhedens effektivitet. Den dag i rotoren-assisteret windship måske til sidst være ved hånden.

Så kom Indtast Bergeson, skibsingeniør med en grad fra MIT, der havde tilbragt sit liv i skibsbygningsindustrien, tilsyn med produktionen af ​​atomubåde for General Dynamics og fungere som general manager for to store skibsværfter. I 1979 dannede han Wind Ship at fremme ideen, og da hans første store projekt, en undersøgelse af sejl strøm til den amerikanske søfartsadministrations påtog sig.

Bergeson bemærket, at på trods af at Flettner er rotor skib arbejdet og mindst én anden rotor skib gik i kommerciel tjeneste, ideen gradvist døde. "Den skibsfarten var ligeglade med at spare energi", sagde Bergeson. "Olie var en skilling per tønde og blev erstatte kul. Og om den tid Flettner vendte sig til at designe fly.

Bergeson satte sin teori på prøve i 1981. Han designede et 3000 kvadratmeter sejl til 3100-ton dødvægt skib Mini Lace, et fragtskib, der opererer i Caribean ud af New Orleans. Hans beregninger viste, at brændstofbesparelsen vil ligge omkring 20 procent. Efter 18 måneders drift, offentliggjorde skibets ejer de faktiske resultater. Besparelser havde været en tilfredsstillende 24 procent.

Kilder:


No comments:

Post a Comment