Jul 15, 2012

Hvordan Garrett Camp grunnlagt i historiske StumbleUpon soverom til en hånd Ga Brad O'Neil


Hvordan Garrett Camp grunnlagt i historiske StumbleUpon soverom til en hånd Ga Brad O'Neil

StumbleUpon er et funn motor (en form for web søkemotor) Finner og anbefaler at web-innhold til sine brukere. Dens funksjoner tillate brukere å oppdage og rangere nettsider, bilder og videoer som er tilpasset deres smak Pi håndteres ved hjelp av peer-sourcing og sosiale nettverksfunksjoner prinsipper.

StumbleUpon ble stiftet i november 2001 av Garrett Camp, Geoff Smith, Justin LaFrance og Eric Boyd UNDER Garrett tid i post-graduate school i Calgary, Canada.

Camp co-grunnlagt i 2001 mens de gjør StumbleUpon post-graduate arbeid i historisk innfødt Canada. Siden den gang har company've vært gjennom STI rettferdig andel av oppturer og nedturer - og Camp har vært der, gjennom det hele.

I hovedsak BLE StumbleUpon kjørt ut av STI co-grunnleggerne 'soverom frem til slutten av 2005, da det tok $ 1.5 millioner på i frø Finansiering og vrikke til San Francisco.

Øyeblikket for ham i selskapet som jeg følte meg virkelig tatt av hadde: "Når vi passerte en halv million mark (i registrerte brukere), virket det mer ekte.

Populariteten av programvaren Tiltrukket Silicon Valley investor Brad O'Neill til å ta varsel av selskapet og hjelpe til med en overgang til San Francisco, samt bringe i etterkant pengeinnsamlingen totalt $ 1.200.000 fra andre engel investorer Ram Shriram Inkludert (Google) Mitch Kapor (Mozilla Foundation), First Round Capital og Ron Conway.

Kort tid etterpå, i 2007, solgt til StumbleUpon WS eBay for $ 75 millioner. Men som så mange store M & A avtaler, gjorde integreringen ikke slutt trene, og i 2009 en av historisk Camp og original co-grunnleggerne Geoff Smith kjøpte StumbleUpon tilbake sammen med en gruppe investorer.

Camp dedikasjon til StumbleUpon-gjennom tykt og tynt i en bransje unik Synes Hvor etiketten "seriell entreprenør" er ofte slitt som et merke av ære.

Teknologi kommer først - Mer enn to tredjedeler av StumbleUpon talls 80 person personale er teknisk, sa Camp, som selv er utdannet software ingeniør. "Det er så mye teknologi under panseret. Vi har brukt så mye tid på å gjøre systemet, og nå er det ganske komplisert og avansert. "

"Ideen om å tilby anbefalinger uten å vite nøyaktig hva du ønsker kan være nyttig i så mange steder,» sa jeg. "Vi har bygget dette backend, og nå kan vi fokusere på ett eller to plattformer gangen. Men den eneste begrensningen [for vekst] er antall ingeniører vi har. "

Bruk samarbeid filtrering StumbleUpon er en automatisert prosess som kombinerer maskin læring med menneskelige meninger er stab på preferanse, for å skape virtuelle fellesskap av likesinnede nettsurfere. Rangering nettsteder å oppdatere personlig profil (en blogg-stil rekord rangerte nettsteder) og generere peer nettverk av nettsurfere koblet av felles interesse.

Brukere rente på nettstedet ved å gi den et tommelen opp, tommel ned på StumbleUpon verktøylinjen utvalget, og kan la ytterligere kommentarer alternativt på nettstedet gjennomgåelse side, som også vises på brukerens blogg.

Gir tommelen opp nettstedet til nettstedet resulterer i å bli plassert under brukerens "favoritter". Videre brukerne snubler Har evnen til deres personlige interesser som "History" eller "Spill".

I april 2007 lanserte StumbleThru tjenesten StumbleUpon, slik at brukerne av verktøylinjen for å snuble i løpet av de nettsteder som YouTube, The Onion, Public Broadcasting Service og Wikipedia.

Som av 13. juni 2010, ved hjelp StumbleThru nettsteder omfatter BBC.com, Blogger, Break.com, CNN.com, CollegeHumor, Flickr.com, FunnyorDie.com, Howstuffworks.com, HuffingtonPost.com, Metacafe.com, Pbs.org , PhysOrg, Rolling Stone, Scientific American, The Onion, Wikipedia, Wired.com, Wordpress, og

Kunnskap om brukeren bruke StumbleUpon å levere målrettet annonsering preferanser.

For eksempel de registrerte seg for fotografering innimellom vil se en annonse relatert til fotografi. Slikt innhold er utvalgt av mennesker for "kvalitet og relevans" før levering SOI.

I august 2011, Nådde StumbleUpon snuble 25000000000 mark, punktet hvor de var å legge snubler over 1 milliard per måned. i oktober 2011, at Annonsert StumbleUpon hadde krysset 20 millioner registrerte brukere av tjenesten.

Kilder:


No comments:

Post a Comment